SETMANA FEMINISTA

4 de març 2019, 5:19 publicada per Secretaria IES Santa Maria   [ actualitzat el 4 de març 2019, 9:33 ]

Ja tenim tot a punt per a la #SetmanaFeminista19 en l'IES Santa Maria. Diferents departaments i comissions del centre organitzen activitats. També s'organitzen activitats amb l'Ajuntament de Santa Maria del Camí i amb l'assemblea feminisme a l'escola:
  • Penjar a la façana del nostre centre un LLAÇ LILA.
  • Llegir el dia 7 de març un MANIFEST
  • Dur durant la setmana un llaç lila al jersei
  • Gravar un vídeo en el qual surti un alumne/a que reb un rodet de llana lila i el passa a d'altres. Amb aquests vídeos faran un muntatge a l'Ajuntament.
  • El departament d'Educació Plàstica organitza una activitat per reflexionar sobre els estereotips de la dona. L'alumnat farà siluetes de dones i seran exposades en el centre
  • Els alumnes de 3r d'ESO presentaran als de 1r els reportatges que han fet sobre igualtat de gènere i conduiran un debat dins l'aula.
  • Es començarà cada classe de Català i Castellà llegint la història d'una dona. Les i els alumnes participen proposant les dones que més admiren. S'Intentarà fer un mural amb els noms que vagin sorgint.
  • En les classes de Castellà i Català es llegiran poemes escrits per dones (Maria Merçé Marçal, Antònia Vicens, Elvira Sastre, AJO, Dulce Chacón...) i els comentaran.
  • En les classes de Castellà i Català es veuran alguns fragments de les pel·lícules Figuras ocultas y La bicicleta verde, així com el discurs d'Emma Watson.
  • A la tutoria amb 1r ESO C es farà una recerca sobre el vot femení. Es visualitzarà el discurs de Clara Campoamor i s'investigarà els primers països en què les dones exerciren el seu dret a vot i quines foren les protagonistes. Aquesta informació i algunes frases de dones que treballaren pel dret al vot es penjaran a la silueta que ens proporcionaran des de plàstica.
  • Al curs de 1r d'ESO D es visualitzarà un vídeo i es farà una recerca del quan i per què del començament del feminisme. S'estudiaran algunes dones científiques i es farà una mica de debat. De manera voluntària l'alumnat investigarà la vida de dones de la seva familía i es posarà en comú.
  • L'alumnat de 2n i 3r d'ESO farà una activitat a l'assignatura d'EF amb l'objectiu d'entendre les diferències actuals entre homes i dones a l'esport i la lluita històrica per arribar així com estem avui.
  • En l'assignatura de ciències naturals de 1r d'ESO es vol comparar el nombre d'homes cientifícs en relació amb el nombre dones i es farà una reflexió.
  • A les classes d'anglès de 1r d'ESO els i les alumnes realitzaran una expressió escrita (repassant el que han treballat fins ara) sobre una imatge i la vida de la pirata irlandesa Grace O'Malley.
  • I moltes més activitats!!!
 #SetmanaFeminista #8M #FeminismeALEscola #SocCentreAdherit